Fakta!

När jag nu funnit mig själv så inser jag hur mkt jag tidigare försummat mig själv. Jag har aldrig (iaf inte på 15 år) haft så här mkt tid "över". Tid att lägga på mig själv. Och jag kan förstå nu att det också är anledningen till att jag inte mått så bra jämt. Jag har alltid satt alla andra först.

Alltid varit med barnen. Ngt barn har i princip varit med mig, överallt. Handla i fred, nä. Gå på toa i fred, nä. Åka på stan i fred, nä. Jag har alltid gett familjen allt. Och det gör jag än idag. Det är bara det att jag tvingas leva utan några av barnen varannan vecka. Och därmed "tvingas" till mer egentid.

Jag har aldrig haft en sån här självinsikt. Jag har aldrig känt att jag känner mig själv på detta sätt. Jag känner mig så trygg i min "person"! Jag vet att jag är bra som jag är. Och att jag alltid gör mitt bästa. Och det räcker för mig!

Idag hörde en kompis av sig om millas nya "styvmamma". Det känns inte bra att få höra att jag haft rätt hela tiden. Att det första jag hörde om henne nu berättas igen, från ett helt annat håll! Helt oberoende.

Varför det inte känns bra är för att jag såklart vill att Milla ska ha en 𝒷𝓇𝒶 människa vid sin sida. Att hennes pappa ska träffa en "𝓋𝑒𝓉𝓉𝒾𝑔" tjej. Det förtjänar både han och framförallt Milla.

Men det känns också bra att det faktiskt är så som det har ryktats om. För det innebär att jag 𝓋𝑒𝓉 att mitt ex är en bra människokännare. Han kommer nog tids nog se vad han har tagit in i vår dotters liv. Och han är ingen dålig människa, egentligen. Så han kommer nog inse att både han och milla förtjänar bättre.

Tidigare ville jag inte riktigt tro på rykten som sas. Då jag kände att folk likaväl kan säga det dom tror jag vill höra typ. Men idag vet alla att jag inte på något sätt "vinner" på att den nya försvinner. Eller jo, för min dotters skull. Men ingen egen vinning finns det.

Denna separation kom att bli det "bästa" som hänt mig på mkt länge (men också såklart det värsta, på sitt sätt). Men utan denna separation och pågående skilsmässa hade jag aldrig varit där jag är idag ❤️

Jag hade inte varit den sociala, framåt, självständiga, modiga, glada och positiva maria jag är idag. Jag är glad att jag tvingats genomgå det jag gjort. Jag tog mig igenom det. Med bravur!

Hur mitt ex väljer att gå vidare i livet kan jag inte påverka. Utan jag kan bara hoppas att han ser till sin dotters bästa. Och gör det som 𝒽𝒶𝓃 𝓉𝓇𝑜𝓇 är det bästa för henne. Och sen får jag göra det som jag tror är det bästa för henne. Förhoppningsvis kan vi ge henne det bästa av två världar! ❤️
(null)
Älskade lilla sockerärtan! Förlåt för att mamma och pappa inte fick det att fungera ❤️ men vi har alltid varandra. Du&jag också du&pappa! Alltid vid din sida!

Kommentera inlägget här :