Öppningar 🙌🏼🙌🏼

Jag älskar öppningar. Fullständigt! Idag innebär det ca en timma kvar av arbetsdagen. En fredag. Jihoo!

Ett ännu bättre avslut på arbetsveckan med att ligga här på vilan och höra hur barnen sover/snarkar i kapp. Fridfullt. Med den lugna musiken i bakgrunden. Guldstart på helgen!

Umgås med gamla "flingar" kan en väl göra trots att man är nyseparerade? Det tycker jag! Man kan nog aldrig få för många människor i sin omgivning. Jag menar, exet tog ju en ny på en gång. Så att jag går vidare efter tre månader är ju helt skäligt 😂

Kul att bli kontaktad iaf. Då vet man att man inte är bortglömd och finns i någons tankar efter all denna tid! 🤷🏼‍♀️😅

Börjar bli lite tröttsamt dock att flera ggr i veckan då höra om exets stressade inledning i nya förhållandet och hur snabbt dom flyttat in. Jag om någon vet ju och tycker också det. Men deras val.

Att få höra skit om denna "styvmorsa" då och då gör inte saken bättre. Att han valde henne, hans förlust. Men tyvärr vart ju även min dotter drabbad. Och att hennes ungar lider av diverse problem gör det inte tryggare för mig att ha min dotter med dom. Men det är bara att gilla läget.

Det dyker upp många solskenshistorier där mamman och pappan hittat varandra igen. Och jag fattar inte 𝒽𝓊𝓊𝓊𝓊𝓇 dom gör?! Efter såna där svek, hur klarar dom att gå vidare och bli lyckliga och så starka tillsammans? Nä, det är för mig en gåta.

Jag har vänner som har så fantastiska män. Och jag är så glad för deras skull. Och det visar ju också att det 𝒻𝒾𝓃𝓃𝓈 bra män där ute. Det finns dom i vår generation som inte tar "i nöd och lust" som något lättvindigt. Sprider sitt efternamn hejvilt åt höger och vänster och skiljer sig som om äktenskap och familj inte är ett dugg värt 🤷🏼‍♀️

En riktig, en bra, en trogen och en fantastisk man .. det önskar jag mig 🙏🏼🥰 någon som finns där. För mig och barnen. Någon som möter våra behov och intressen. Någon som låter oss vara 𝑜𝓈𝓈. Någon som låter mig vara maria ibland och inte 𝒷𝒶𝓇𝒶 𝓂𝒶𝓂𝓂𝒶.

❤️❤️ mer kärlek åt folket ❤️❤️
Äkta kärlek. Tilltro. Tillit. Gift er för att ni vill dela livet med er andra hälft. Tänk igenom erat "ja". Tänk igenom vad "i nöd och lust" egentligen innebär. Ge inte upp. Kämpa för det ni har. Visa er bättre. Framförallt, var trogen och ärlig! Det kommer man långt med.

Kommentera inlägget här :