Snart äre helg!

Det blev en otursdag på jobbet. När vi skulle ut på förmiddagen så var dörren låst, 12 utesugna barn stod och svettades och vänta på att få komma ut. Dörren var låst och jag skulle låsa upp den i all hast, när jag låst upp den så smällde jag upp den fort för att släppa ut barnen. Men låsgrejen hamnade snett och klämde min tumme mellan den och dörren. Fy faaaaan så ont det gjorde.

Gick ut med barnen och doppade tummen i snön för att kyla ner. Hjälpte inte ett piss. Haft ont hela dagen och utan tumme blir man lite lätt handikappad. Insåg att jag använder tummarna mkt när jag byter blöjor tex 😅

Och alla barnen har ju velat se min skada också kommer dom "maria ajaj" och trycker på blodblåsan! 😂 bara bita ihop. När jag kom hem stack jag en nål i den. Det blev lite bättre men .. det behöver nog en dag eller tre för att läka!
(null)

Väl ute fastnade ett av våra barn med tungan i rutschkanan. Fy så otäckt! H*n satt fast ordentligt. Men en kollega var snabb med vatten så vi fick loss henne fort. Hon blev mest rädd. Men fy så otäckt när sånt där sker.

Imorgon är det iaf fredag! 🥳
Jag har lovat Moa att käka middag på alcatraz. Så imorgon måste jag väl äta middag då! 🤷🏼‍♀️

Vi har börjat se nya säsongen av the Good Doctor 🥰 Elsa den lilla sötnosen somnade i min hand.
(null)

Nä, öppning imorgon så jag ska infinna mig på bäststället senast 6.00! Dags att försöka sova då.

Puss och kram!


Kommentera inlägget här :