Bajs-söndagskväll!

Imorgon är den där skitmåndagen här igen! Men imorrn är det iaf bara Milla som lämnar oss för pappavecka. Max ska ju normalt vara kvar. Men meja blir kvar även hon pga sjuk lillasyster men sen är hon lite risig själv. Hon är väl egentligen den enda i vår lilla familj som jag är rädd-rädd för Corona för. Men det är ju också för att hon är i riskgrupp med sin astma. Och när jobbarna förkyld nu så har det satt sig på andningen för henne. Höll henne hemma tis-fre förra veckan. Och hon kommer nog få vara hemma iaf mån-tis denna vecka också!

Jag är själv i riskgrupp pga mitt höga blodtryck. Men mig själv är jag inte alls oroad för 🤷🏼‍♀️

Att skicka iväg Milla till ett hem där en person utsätts för sjuka människor varje dag. Det känns ju sjukt dumt, onödigt och korkat. Men vad kan jag göra 😔

Vi har iaf haft en fin söndag. Chokladbollar, gympa, scouterna, cykling, nya vänner här på området, kaffebesök mot kvällskvisten också lite kvällsbad på det. Älskar när min familj är 𝒽𝑒𝑒𝑒𝑒𝑒𝑒𝓁! Snart har vi ett långt påsklov tillsammans allihopa 🐥🐣💛 vi längtar!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Nåväl, en ny vecka väntar. En fyradagarsvecka! Det blir intressant imorrn att se hur många kollegor som är tillbaka (och hur många som istället fallit bort!)

På torsdag går jag på påsklov. Tio hela dagar! 🧡💛

Och det ska bli ett fantastiskt lov med många glädjefyllda dagar. Grillning, åk i backarna osv osv 🥰

Milla vill i vanlig ordning stanna kvar här. Hatar hur hon slits emellan. Och jag hatar att varenda sån här söndag behöva säga till henne nejtyvärr. Du kan inte stanna. Medan min hjärta bara skriker "stanna hos mig för alltid!!!" 💔

Också vill hon ringa pappa och fråga om hon får stanna några dagar. Men det har han sagt nej till. Vi får inte ringa och fråga. Då säger hon "men messa och fråga då! Du kan skicka ett sms!" Hon har som lösning på allt. Men tyvärr. Åka måste hon ändå. Det skulle vara något jäkligt allvarligt om hon skulle få stanna någon extra dag 😔

Men. Snart är hon hemma igen! ❤️

Kommentera inlägget här :