đ’Ÿđ“‡đ‘’đ’¶đ“‚đ“ˆ 💭

Drömmar styr man inte över. Men jag tror dröm har bÄde ett och annat att sÀga oss. Det finns förmodligen anledningar till varför vi drömmer det vi gör om nÀtterna.

Mina egna drömmar kan vara sjukt hemska. Jag kan vakna i en stor blöt pöl av mina otÀcka drömmar. Och dom vet jag har med verkligheten att göra. Förhoppningsvis inget som kommer hÀnda. MEN dom relaterar till det verkliga vi lever i.

Barnens drömmar kan ocksÄ vara sÄ hemska. Och jag har tÀnkt att vi vuxna inte kan göra nÄgot Ät barnen drömmar. Men egentligen, vi kanske kan det?! Deras drömmar pÄverkas av vad som hÀnder och sker runtomkring dom.

Meja drömde om varför hon inte fÄr leka med E lÀngre. Och hon ser igenom dom vuxnas beslut. Det Àr sÄ enkelt att tex skylla pÄ Corona just nu. Men det gör ont nÀr ens barn ser igenom det "hon fÄr trÀffa andra. Och mig fÄr hon inte ens vara med utomhus. Jag lovar att hon inte kommer fÄ vara med mig nÀr Corona Àr över heller"

Vuxnas dumhet och beslut pĂ„verkar barnen. Mer Ă€n vi tror. Men min meja Ă€r en jĂ€vligt stark tjej. Och nu nĂ€r vĂ„ren blommar ut sĂ„ kommer hon hitta andra vĂ€nner hĂ€r i nĂ€rheten. I helgen hittade hon en ny kompis Ă„t Milla. Hon Ă€r sĂ„ omtĂ€nksam. Hon frĂ„gade vad hon hette och hur gammal hon var. NĂ€r hon fick höra att hon var fyra Ă„r sĂ„ sa hon direkt att hon kunde bli kompis med hennes lillasyster. OcksĂ„ kom hon och hĂ€mtade Milla för att presentera dom för varandra! ❀

Meja vill inget annat Àn att E ska fÄ komma pÄ hennes kalas. Jag fattar ju att det inte finns en sportslig chans att hon kommer fÄ göra det. Men jag har sagt att vi sjÀlvklart bjuder henne. Sen fÄr hennes pappa ta det beslutet. DÄ har iaf jag gjort vad jag kunnat!

(null)

(null)
Lycka Ă€r att ha syskon! Riktiga syskon ❀ ni ska alltid ta hand om varandra! Älskar er.

Kommentera inlÀgget hÀr :