𝒟𝑒𝓉 đ“ˆđ“€đ’¶ đ“‹đ’¶đ“‡đ’¶ đ’żđ’¶đ‘” ... 😂

Ibland Àr jag lite rastlös under barnlösa veckan. SÄ jag fick ett tips om att regga mig pÄ en dejtingsida. Inte för att dejta, utan bara för att snacka med folk. Byta erfarenheter osv. Och det har faktiskt varit nyttigt. Man möter folk som varit med om bÄde det ena och det andra. Och framförallt sÄ inser man att man inte Àr ensam om saker man utsatts för.

NĂ„vĂ€l. En kille tog kontakt med mig. Och frĂ„gan "hur lĂ€nge har du varit singel" dök upp som det brukar. Jag svarade i vanlig ordning "alldeles för kort tid för att leta ngt nytt, sjĂ€lv dĂ„?" 

Vanligtvis brukar det ofta handla om nÄgot Är personerna varit singel. Men det hÀr svaret jag fick förvÄnade mig : "min situation ser ut som sÄ att jag inte Àr singel Àn. Kan vi prata ÀndÄ?"

Först tÀnkte jag "jÀvla idiot. HÀng inte pÄ sÄna hÀr sidor om du lever tillsammans med nÄgon!" Men i nÀsta sekund tÀnkte jag "okej, vad strongt av honom ÀndÄ att sÀga att han inte Àr singel. Han hade kunnat ljuga. Han Àr nog ganska reko i grunden .."

SÄ jag vet inte riktigt vad som flög i mig. Men jag började lÀxa upp denna stackars karl. Jag frÄgade om dom hade barn tillsammans. Jo det hade dom, 9 och 17 Är gamla. SÄ jag kan förstÄ att deras Àktenskap knakar lite. Dom har hÀngt ihop lÀnge.

Sen fortsatte jag mala pĂ„ .. "vet din fru om att du kĂ€nner sĂ„ hĂ€r? Har du pratat med henne? Fundera vad som fick dig att falla för henne för alla dom herrans Ă„r sedan dĂ„ ni möttes? VAD fick dig att gifta dig med henne?" Osv osv osv. Jag tĂ€nkte att hĂ€r lĂ€r jag tappa honom đŸ€Ł han lĂ€r ju knappast sitta pĂ„ dejtingsidor för att bli upplĂ€xad att lösa sitt Ă€ktenskap đŸ€·đŸŒâ€â™€ïž men han stannade kvar. Han svarade pĂ„ mina frĂ„gor. Jag vĂ€ckte tankar i honom. Och varje dag vĂ€ntar jag pĂ„ att han ska skriva att allt kĂ€nns bĂ€ttre med frun. Jag har tĂ€nkt radera min sida. Men det gĂ„r ju inte. Jag mĂ„ste vara kvar för att fĂ„ höra hur det gĂ„r. 

Jag blir full i skratt nĂ€r jag tĂ€nker pĂ„ det. Vem gĂ„r ut pĂ„ en dejtingsida och lĂ€xar upp karlar till att satsa mer pĂ„ sitt Ă€ktenskap. đ’„đ’¶, đ’č𝑒𝓉 đ“ˆđ“€đ’¶ 𝒿𝓊 đ“‹đ’¶đ“‡đ’¶ đ’żđ’¶đ‘” đ“‰đ’Ÿđ“đ“ đ’č𝑒𝓉. 

Men jag Ă€r sĂ„ glad om allt jag lĂ€rt mig kan komma till anvĂ€ndning för nĂ„gon! Oavsett om det Ă€r mig sjĂ€lv, nĂ„gon jag kĂ€nner eller frĂ€mlingar đŸ„°
(null)

Kommentera inlÀgget hÀr :