Dags för en ny vecka

Och denna vecka har jag och Moa stora planer på att få mkt att falla på plats! Inga "småttingar" som sinkar oss. Så vi får se hur det går.

Världens bästa Sara har varit på Ikea idag också så det följde med en del grejer hem som jag behövde ❤️ guld värt! Då får jag mkt mer i ordning än jag räknat med. Yey!

Insåg att jag varken fått någon nyckel eller någon "bokningsgrej" till tvättstugan. Så jag fick låna våran trevliga grannes bokningsgrej och nycklar. Skönt att få tvättat undan allt! Måste ringa imorgon och be om egna och beställa extranycklar.

Måndag imorgon och då ska jag få jobba större delen av dagen med mina gamla förskolebarn 🥰 dom har frågat hela veckan om jag inte ska vara på deras avdelning snart. Så dom blir nog också glada imorgon över att ha mig där. Älskade ungar!

På tal om älskade ungar så tyckte jag den här veckan hade gått lite för fort så jag frågade Milla om hon verkligen mååååste åka till pappa nu (på ett skämtaktigt sätt såklart) frågade om hon inte kunde stanna till fem månader eller hela livet hos mig.

Hon ba "men mamma. Du 𝓋𝑒𝑒𝑒𝑒𝑒𝓉 ju hur det ska vara. Mammavecka, pappavecka, mammavecka, pappavecka och så. Det vet du ju. Det är ju du som har bestämt det. Och om jag inte kommer till pappa så har han ju inget barn. Du vet ju hur det är" 😂😂😍 sa att jag vet precis hur det är. Och att pappa skulle sakna ihjäl sig efter henne om hon inte kom dit på länge. Älskade lilla unge! Men det är då inte ett skämt att jag vill vara med henne varenda vareviga dag!

Men nu blir det bra att dom får åka iväg och vila upp sig från det här kaoset i lägenheten. Och förhoppningsvis är allt klart och i ordning när dom kommer hem igen.

Jag, meja, milla, max och erik var på mediamarkt tidigare idag. max köpte sig ett nytt tangentbord som inte låter lika mkt 🙏🏼👌🏼 då blev Moa nöjd! Och efter det lämnade vi av pojkarna och hämtade upp Moa istället. Vi tjejer for och käka på max och hämta lite grejer från mjölkudden.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Milla brukar alltid (dom få ggr vi äter ute) ta nuggets, men idag ville hon ha både nuggets och hamburgare. Sa att hon får välja ett av det. Hon valde hamburgare. Men klantiga morsan hann glömma det innan vi kom fram så jag tog nuggets åt henne.

Det var ju jag som gjort fel. Så det var ju bara att köpa till en liten burgare åt henne! Moa skulle hjälpa henne med nuggetsen. Jo visst. Hon åt upp allt .. nuggets, hennes burgare, pommes plus hela köttet från min burgare! 😱😂 detta var runt 16tiden. Och kan säga att hon ville inte ha någon kvällsfika innan hon somnade 😅

(null)Lilla Elsa är så trött. Det har varit fullt upp heeela helgen. Plus ny bostad (igen) och nya människor och lukter ute osv. Hon är helt slut! Plus att stackarn löper på det då.

Hon har tagit en saccosäck i beslag. Hon älskar att ligga i den. Men en sväng idag la hon sig på en sopsäck som var full i skräp. Hårt skräp 🤣 det blir bra för henne imorgon när hon får vara hemma själv. Hon får vila upp sig ordentligt. Och framförallt vara ifred.

Nej, nu ska jag försöka sova. Milla sover i egen säng inatt. Uh. Det är så ensamt. Hon skulle sova i egen säng redan igår. Men då vi hade övernattningsgäst så lånade vi ut hennes säng och hon sov med med ❤️ inte mig emot!! 

Godnatt 😴😴

Kommentera inlägget här :